Śniadanie pełne w węglowodany śpiesznie podniesie poziom cukru w naszej krwi.

Od dawien dawna możemy usłyszeć o tym, iż to właśnie pierwszy posiłek powinien być bardzo ważnym posiłkiem w trakcie dnia. Czasami jednak całkiem o nim zapominamy. Chcemy pospać sobie dłużej, a po podniesieniu się z swojego łóżka od razu biegniemy pod prysznic, ubieramy pierwsze lepsze ubrania a także lecimy do pracy.

Przygotowanie bogatego w składniki odżywcze i zdrowego śniadania nie musi na szczęście trwać w nieskończoność. Jeżeli poświęcimy na nie kilka chwil, zdołamy zjeść z rana coś pożywnego. Wspaniałą bazą dla własnego śniadania może na przykład być kasza jaglana. Ugotujmy ją dzień wcześniej, by zaoszczędzić sobie roboty. Dołóżmy do niej kilka łyżeczek smacznego jogurtu i tak przyrządzoną poprószmy obficie skrojonymi świeżymi owocami.

Dokładnie tak samo będziemy mogli postąpić z normalnymi płatkami owsianymi. Śniadanie pełne w węglowodany śpiesznie pobudzi cukier w naszej krwi a także umożliwi pójście do naszej pracy z ogromnym pokładem energii. Jeżeli jednakże lepiej możemy poczuć się po posiłkach składających się przede wszystkim z białek, kasza jaglana jedzona z rana może się nie sprawdzać u nas. Zamieńmy ją tradycyjną jajecznicą, przygotowując ją na kilku kawałkach boczku oraz dodając do niej świeże pomidory. Białka i tłuszcze krok po kroku uwalniają energię, dzięki czemu nasycają nas na wyjątkowo długi okres czasu. Wypracujmy w sobie rutynę regularnego zjadania śniadań.

Jeśli faktycznie nie mamy czasu na ich przygotowywanie, przygotowujmy je dzień naprzód. Na chłodno znakomita większość dań też smakuje cudownie.

Autor: http://terapiapedagogiczna.pl/kasza-jaglana-naprawde-taka-wspaniala/

spacer