Istnienie przedsiębiorstw w social mediach to dzisiaj niemal coś obowiązkowego.

Istnienie spółki w sieci to dzisiaj prawie konieczność, żeby zachować stały kontakt z swoimi klientami. Kierowanie fanpage’a może przykładowo robić ktoś z danego przedsiębiorstwa, na przykład z marketingu, lub będziemy mogli powierzyć to agencji zewnętrznej, która będzie odpowiadać za ten element PR albo dosłownie za ogół czynności reklamowych.

Obecność spółki na Facebooku identycznie jak posiadanie przez spółkę strony www wspomaga utrzymywać dobre kontakty z nabywcami dóbr oraz usług oferowanych przez korporację. Natomiast prowadzenie fanpage swojej firmy w ogóle nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać. Pracująca nad tym osoba musi być znakomicie obeznana w aktualnych trendach w mediach społecznościowych. Jednostka ta powinna doskonale mieć świadomość, w jaki sposób należy porozumiewać się z fanami. Nie należy na przykład nakazywać niczego obserwującym. Zamiast tego możemy delikatnie proponować. Tego rodzaju oferty zostaną o wiele lepiej przyjęte przez odbiorców strony aniżeli instrukcje w stylu „musicie”.

Prowadzenie swojego fanpage to bardzo ważna sprawa. Musimy wiedzieć jak odpowiadać na rozmaite komunikaty kierowane w naszą stronę. Może mieć miejsce mowa nienawiści, może występować komunikacja wulgarna ze strony nieprzyjemnej konkurencji. Musimy wiedzieć jak przyjąć krytykę. Jak na to odpowiedzieć, a które wpisy bez zastanowienia skasować. Poprzez to dbałość za prowadzenie stron w mediach społecznościowych jest faktycznie istotna. Wiele osób nie ma o tym pojęcia i odbiera to jako zajęcie dodatkowe. Podczas gdy w social mediach będzie mogła wybuchnąć prawdziwa afera, ogromna burda, pożar, które należy prędko zakończyć i nie pozwolić na jego rozpowszechnianie. Częstotliwość pisania wpisów w social media może być różna w zależności od strony przedsiębiorstwa a także ilości odbiorców na Facebooku.

Z całkowicie inną częstotliwością będzie publikowała posty spółka, posiadająca kilkanaście tysięcy odbiorców, a z odmienną firma, mająca tych odbiorców dwieście. Udostępnianie ciekawych wpisów może niesamowicie pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy i pomóc zdobyć nowych nabywców. Najistotniejsze jest aby komunikacja była spójna. Bardzo istotne jest także, żeby odpowiedzi na ukazujące się komentarze za każdym razem były pisane w tonie uprzejmym, prawidłowe pod kątem stylistycznym. Wiele osób posiada swoje uwielbiane fanpage spółek na Facebooku.

Należy jednak nie zapominać również o innych kanałach mediów społecznościowych takowych jak Snapchat. Z pewnością na każdym z tych stron publikowane treści będą inne, w zależności od profilu. Na Instagramie dbać będziemy bardziej o przyjemne dla oka zdjęcia, na Google Plus o dane biznesowe. Tworząc komunikację zawsze trzeba zastanowić się kto ma być jej odbiorcą, jaki segment rynku. Jedynie takim oto sposobem spełnimy oczekiwania konkretnych osób a także będziemy działać dla dobra spółki, dla jej zysków, teraźniejszych oraz przyszłych.

Zobacz: prowadzenie fanpage

spacer